Thursday, 5 September 2013

Sengsaranyaaaaa~ :(

Assalamualaikum .

Semenjak dua menjak ni rajin betul perut aku meragam . Ntah apa salah aku dekat perut ni pun tak tahu laaaa. Mungkin cik perut ni merajuk sebab aku selalu tak bagi dia makan. Bila cik perut ni da buat hal baru terhegeh hegeh nak pujuk . "padan muka kau hazirah!" kata cik perut kepada tuannya .

Aku rasa da banyak kali kut aku tak pergi sekolah sebab sakit perut . tapi , apa yang aku tulis dekat surat cuti semuanya takde kena mengena dengan perut . nampak tak penipuan nya ? aku rasa tak lama lagi aku akan dilabelkan sebagai "Murid paling kerap sakit" . masalahnya , aku memang sakit . macam mana ? susah juga kan kalau jadi student pbs ni , kalau tak datang memang susah hidup . tadi aku pergi klinik dengan mak aku ,*baru nak pergi* . risau sebab aku asyik sakit perut .

nak tahu aku sakit apa ? jeng jeng jeng !

wa gastrik la derrrr . sebab apa wa gastrik ? sebab aku selalu makan tak ikut time , bila perut tengah kosong , makan pulak masakan pedas , memang meletup la perut kau! tambah pulak amalan minum ais memanjang . memang patut pun kena gastrik! .

bila da kena gastrik ni , mulut mak n ayah aku bising laa . tambah tambah lagi ayah , ayah memang marah juga sebab aku tak jaga diri . beberapa hari yang lepas pulak aku muntah lepas makan . memang kaw kaw kena ceramah .

tapi kan , yang tak bestnya , aku tak boleh makan makanan yang aku suka . macam laksa , benda yang pedas . padahal makanan yang pedas tu la yang paling aku pantang jumpa . terasa macam orang pantang pula ~ tapi , salah aku juga , sebab tak jaga perut sendiri . lepas ni , kena makan ikut time la jawapnya .



0 comments:

Followers

  © Free Blogger Templates 'Photoblog III' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP